Update werken 30 april

De laatste maanden van de werken zijn aangebroken. Lees hieronder de laatste stand van zaken.

Lange Dreef

Het kruispunt van de Lange Dreef met de Kruisstraat wordt op vrijdag 3 mei opengesteld voor alle verkeer. De handelaars op de Lange Dreef tot aan het Stationsplein zijn bereikbaar. Doorgaand verkeer op de Lange Dreef zal mogelijk zijn vanaf het bouwverlof.

De Sint-Jansstraat en de Sint-Marcusweg blijven nog 14 dagen toegankelijk als éénrichtingsstraten.

Stationsplein

Vanaf vrijdag 3 mei is het Stationsplein enkel toegankelijk via de Sint-Jansstraat. De parking op het tweede deel van het plein (kant Sint-Jansstraat) blijft bereikbaar.

Brugstraat

De aannemer is deze week begonnen aan de aanleg van kasseien in de Brugstraat, van de Amerstraat tot de ovonde. Eens de kasseien er in liggen en ingewassen zijn, mag er 4 weken niet over gereden worden. Dit stuk van de Brugstraat zou volgens de planning terug opengaan tijdens de tweede helft van juni.

De andere werken in de Brugstraat verlopen zoals gepland.

Hoogstraat

Het kruispunt van de Hoogstraat met de Brugstraat werd aangelegd met MinderHindersteenslag. Mits aangepaste snelheid kan je hier met de wagen door.

Bekijk voor meer mobiliteitsinfo de aangepaste kaart.

Voor je reageert, lees hier onze spelregels!

8 Comments

  • nieman

    30 april 2019

    En de verkeersborden zij opnieuw niet aangepast aan de nieuwe situatie.
    Nu ja, als ge in Rijmenam op de borden moet gaan letten dat komt ge nergens meer….

    Reply
  • dirk

    1 mei 2019

    hoelang wordt het stationsplein afgesloten langs beide kanten (u mag antwoorden met ‘behoudens onvoorziene omstandigheden en rekening houdend met het weer’) ?
    blijft de parking van de bewoners lange dreef 22-24 / toegang is via het stationsplein bereikbaar ?
    ps: proficiat – uw kaart vermeldt eindelijke de juiste rijrichting

    Reply
  • nieman

    2 mei 2019

    klopt het dat de afwerking van de aansluiting van de Hoogstraat op de Brugstraat stilligt omdat er geen juiste plannen zijn? Blijkbaar stond er op de eerste plannen “een boom in de weg”?

    Deze info is alleszins te rijmen met hetgeen de beheerder hierboven meedeelt mbt de Hoogstraat: “er ligt minderhindersteenslag” maar verder niets.

    Aan de beheerder: graag antwoord!

    Reply
  • Jvr

    2 mei 2019

    Wil dit zeggen dat we via de hoofdstraat en de brugstraat de brug over kunnen?

    Reply
  • Dieter

    3 mei 2019

    Kasseien leggen; hebben jullie nu nog niets geleerd!!!
    In Schiplaken en Heist op den Berg hebben ze ze weggehaald omdat alles los komt!
    Waar zijn de afgescheiden fietspaden?
    Wat moet je doen als je van het mooie fietspad langs de Dijleweg komt. Dit stopt en dan moet je spookrijdend op de baan of wat????
    Hoe komt het fietspad in de Hoogstraat/ Brugstraat. Of heeft daar ook weeral niemand aan gedacht.

    Komen er paaltjes langs alle voetpaden in de Lange Dreef zoals het was?
    De rijvakken zijn veel te smal en ik zie nu al auto’s en graafmachines op de voetpaden rijden.
    Ik weet dat het gedacht erachter is dat mensen trager gaan rijden op smalle rijvakken. Nu kan daar echter onmogelijk een vrachtwagen met een bus kruisen.

    Komen er paaltjes langs de fietspaden op de ovonde, nu staat daar al te pas en te onpas auto’s en camionetten op?
    Voor de Carrefour market zijn de dorpels recht, waarom zijn die niet afgeschuind zoals de parking? Dit is goed om op plat te rijden met een fiets.
    Ik sprak met de Apotheker, ze zegde dat je in de toekomst daar beter wegblijft als fietser!!
    Dat is dus het beeld dat je krijgt als je geen of een slechte fietsinfrastructuur hebt.
    Mensen gaan pas fietsen als er een veilige fietsinfrastructuur is.
    Een woord voor heel deze ultra langdurende werken: een dikke flop!

    Reply
  • Nieman

    3 mei 2019

    Is het nu echt nodig om de rijmenamers nog wat extra te pesten door de brug af te sluiten met een werfmachine? Er wordt al 2 maand niet gewerkt daar!!!

    Beheerder? Graag antwoord. Ook op mijn bericht van gisteren.

    Reply
  • dirk

    4 mei 2019

    De aannemer begint zich stilaan te realiseren dat het inderdaad 5 voor 12 is en steekt inderdaad een tandje bij in zijn favoriete bezigheid: burgertje pesten.
    Niet alleen wordt de brug afgesloten met een werfmachine / ook de parkingplaats voor gehandicapten op het stationsplein wordt ingenomen met betonnen buizen (terwijl er 10 m verder een zee van ruimte beschikbaar is), de toegevoegde waarde om tijdens het weekend de lange dreef halfweg te blokkeren met boordstenen is ook een raadsel.
    Dit is de rode draad door deze klucht / drama dewelke nu bijna 2 jaar aansleept: het comfort van een onbekwame aannemer – die zich blijkbaar alles mag veroorloven – primeert en de bewoners van Rijmenam moeten hem uiteindelijk dankbaar zijn dat zij nog aan hun woning kunnen geraken.

    ps. foto’s van deze pesterijen zijn op verzoek beschikbaar om gepubliceerd te worden op deze informatieve website / het hoeven niet altijd ‘zwoegende arbeiders en plantjes’ te zijn

    Reply
  • Tom

    4 mei 2019

    Deze grap duurt ondertussen al 2 jaar! In die tijd bouwen ze in China een volledige stad… Wordt het is niet tijd om wat druk vanuit het gemeentebestuur op die aannemer te zetten? Je ziet er bijna nooit werken, en als ze aan het “werken” zijn, is het 2-3 man die een babbeltje staat te maken! En in plaats van nog iets extra te gaan open breken, zou het is niet beter zijn om ervoor te zorgen dat de brug terug open is!

    Reply

Laat een reactie achter op Nieman Reactie annuleren


ToekomstRijmenam.be is een website beheerd door de gemeente Bonheiden.

Ontwerp en programmatie door De Huzaren.