Asfaltering Lange Dreef

Op vrijdag 22 maart wordt de Lange Dreef verder geasfalteerd. In het deel tussen het Stationsplein en Domein Sluyts wordt de onderlaag aangelegd. Het gedeelte over het kruispunt Kruisstraat/Lange Dreef krijgt een onderlaag én een toplaag in asfalt.

In de week van 25 maart week gaat de aannemer verder met de aanleg van kasseien, op de voetpaden en aan het kruispunt.

In de loop van april zal het kruispunt van de Kruisstraat met de Lange Dreef dan terug worden opengesteld voor alle verkeer.

Voor je reageert, lees hier onze spelregels!

7 Comments

  • veltmans

    22 maart 2019

    ik wil niet moeilijk doen maar dit heeft lang genoeg geduurd, hoop dat de werken nu snel vorderen

    Reply
  • Dieter

    22 maart 2019

    Waar zijn de afgeschermde fietspaden?

    Reply
  • Dieter

    25 maart 2019

    Blijkbaar geeft er niemand van de gemeenteraad van Bonheiden om de veiligheid van de kinderen of andere fietsers?

    Waar zijn de afgeschermde fietspaden in de Lange dreef?
    Waar zijn de afgeschermde fietspaden in de Brugstraat?
    Aan de Dijleweg stopt het mooie fietspad ineens en dan moet je er de rijbaan op langs de kerk? Tegen de richting in of hoe juist????
    Waarom wordt er alleen gekozen voor doorstromend verkeer en niks voor de veiligheid van fietsers.
    Op de fietspaden rond de ovonde staan nu al regelmatig auto’s.
    Wat gaat daar aan gebeuren? Overal paaltjes?

    Wie heeft die mobiliteitsstudie gedaan?
    Beter eens naar Pano kijken.
    https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/pano/2019/pano-s2019a6/

    Reply
    • Toekomst Rijmenam

      26 maart 2019

      In deze straten geldt zone 30, en dus gemengd verkeer. Daarom zijn er geen fietspaden voorzien.

      Reply
      • Dieter

        26 maart 2019

        Zone 30 is geen reden om geen afgeschermde fietspaden te voorzien.
        Er gebeuren juist zoveel ongelukken met fietsers omdat er gemengd verkeer is!!!!!
        In Nederland zijn er 50% meer inwoners en fietsen mensen veel meer en zijn er maar 10 dodelijke fietsongelukken per jaar omdat de fietspaden juist afgescheiden zijn van het autoverkeer.
        https://nieuws.vtm.be/vtm-nieuws/binnenland/recordaantal-fietsongevallen-2018-joren-12-slachtoffer

        Hoeveel wagens zijn er trouwens vorige jaar gecontoleerd op snelheid in het centrum van Rijmenam?

        Reply
  • David Van Dromme

    27 maart 2019

    Anderzijds zijn er dan ook weer geen fietspaden nodig van 2-3 meter breed! Binnenkort zitten we met dezelfde situaties als in Peulis centrum: 2 gewone auto’s die met veel moeite elkaar kunnen kruisen in de Lange Dreef – op de ovonde kan dat uiteraard al helemaal niet (ik ben eens benieuwd of er zich geen grotere voertuigen gaan vastrijden overigens). Akkoord dat de oplossing veilig & kwaliteitsvol moet zijn. De opmerkingen ivm. de paden rondom omgeving kerk is zeker terecht, maar veiligheid hebben de fietsers ook voor een stuk zelf in eigen hand: OP het fietspad rijden als er een is, en niet op de rijbaan (tenzij er geen is uiteraard, en in dat geval rechts houden). Het is ronduit wraakroepend om om de haverklap te moeten vaststellen dat heel wat fietsers met een koersfiets (bijvoorbeeld in de Korte Dreef en op de Dijleweg). Op de plaatsen waar WEL een mooi afgescheiden fietspad is uiteraard. Aangeven waar je naartoe wil gaan, en ACHTER elkaar gaan rijden als een voertuig nadert zou voor iedere fietser ook de algemene norm moeten zijn. Met 2 naast elkaar rijden is ook maar met 2 en niet met 4-5, en je mag geenszins beletten dat andere voertuigen kunnen kruisen.

    Reply
  • ivo nieman

    3 april 2019

    DE fietsgemeente voorziet geen fietspaden!!!???

    Reply

Geef een reactie


ToekomstRijmenam.be is een website beheerd door de gemeente Bonheiden.

Ontwerp en programmatie door De Huzaren.