Kruispunt Lange Dreef met Kruisstraat afgesloten vanaf 13 februari

Vanaf 13 februari wordt ook het kruispunt van de Lange Dreef met de Kruisstraat afgesloten voor alle verkeer. Er worden rioleringswerken uitgevoerd en het kruispunt zal volledig worden heraangelegd. Het centrum van Rijmenam is voorbehouden voor plaatselijk verkeer. Doorgaand verkeer kan de omleidingswegen nemen via Keerbergen of Muizen. De plaatselijke handelaars blijven zoals steeds bereikbaar.

Deze werken zullen duren tot eind april.

Omleidingswegen

Van en naar Haacht:

Omleiding via Keerbergen.

Van en naar Boortmeerbeek:

Omleiding via Keerbergen en Haacht of via Bonheiden, Muizen en Leuvensesteenweg.

Het Imeldaziekenhuis zal altijd bereikbaar zijn via deze 2 routes.

Klik hier voor de kaart.

Parkeerplaats

Er kan geparkeerd worden op het verhard stuk van Domein Sluyts (kastanjebos), het Gemeenteplein, het Stationsplein en de ovonde.

De parking op de hoek van de Hollakenbaan met de Streepkensdreef kan ook nog gebruikt worden. Bij slecht weer is dit wel af te raden, omdat de grond erg drassig kan worden en wagens vast kunnen komen te zitten. Voorzichtig zijn is dus de boodschap.

Voor je reageert, lees hier onze spelregels!

35 Comments

  • Nancy

    7 februari 2019

    Beste
    Hoe rijden de bussen dan?
    Nl 533 / 532 en 681?

    Reply
  • David Van Dromme

    8 februari 2019

    Ik veronderstel dat dan de “lokale” bewoners van Rijmenam Centrum wel de St. Marcusweg, Sint-Jansstraat, Zilverberklaan+Heidestraat en Oude Keerbergsebaan mogen gebruiken om thuis te geraken en hun inkopen te doen (dit zijn GEEN doodlopende straten, wél straten die enkel geschikt zijn voor het lokale verkeer en geen doorgaande verkeersstromen) om op de diverse omleidingsroutes te geraken. Voor alle duidelijkheid: weerom een “schitterende” (NOT) planning zonder enige zin voor realiteit. Onrealistische omleidingsroutes via Keerbergen-Haacht en Muizen voor diegenen die richting BoortmeerbeeK/Haacht/Zaventem/Brussel etc moeten… Het zal nog drukker worden als anders al het geval is in Haacht – ik mag hopen dat hierover dan ook met Keerbergen, Haacht en Mechelen overleg gepleegd is om dat in goede banen te leiden… En idd.: omleidingsroutes bussen? 1 (deels) positief punt: de Hoogstraat en Kruisstraat zullen nu 4 maand mogen genieten van welverdiende rust. Het dorp zal compleet doods worden. Ik hoop dat er niet te veel zelfstandigen failliet gaan, want die hebben de afgelopen 2 jaar al veel zwarte sneeuw gezien denk ik.

    Reply
    • Toekomst Rijmenam

      11 februari 2019

      De aannemer heeft de opdracht gekregen om de werken in de Lange Dreef t.h.v. Sint-Jansstraat en Sint-Marcusweg voorlopig niet te starten. Sint-Jansstraat en Sint-Marcusweg worden tijdelijk enkelrichtingstraten.

      Reply
      • David Van Dromme

        12 februari 2019

        De Sint-Jansstraat is op dit traject reeds gedeeltelijk een enkel richting (stuk tussen stationsplein en lange dreef). Ik veronderstel dat dit dan zo blijft en de terugweg langs de St. Marcusweg is? Misschien wel de lokale bewoners adviseren hun wagen niet op de zijkant van de weg te zetten, zeker als het glad wordt. Ze riskeren blikschade.

        Reply
  • Geert

    8 februari 2019

    beste,

    kan u mij laten weten hoe ik als inwoner van de Hoogstraat nog met de auto van en naar mijn woning kan komen?
    Langs de Brugstraat is er geen mogelijkheid en langs de Kruisstraat ook niet.
    De twee straten die overblijven zijn: een fietsstraat waar uitzonderlijk plaatselijk verkeer geldt (Oude Keerbergsebaan) met een duidelijke aanduiding door middel van verbodsbord C3 en onderschrift “uitzonderlijk plaatselijk verkeer” EN daarnaast de Zilverberklaan met aansluitend Heidestraat om op de Lange Dreef uit te komen. Deze laatste is waarschijnlijk de enige wettelijke optie zonder verkeersinbreuken te begaan?
    Kan u mij dit bevestigen?
    alvast bedankt,

    Geert

    Reply
    • Toekomst Rijmenam

      11 februari 2019

      De aannemer heeft de opdracht gekregen om de werken in de Lange Dreef t.h.v. Sint-Jansstraat en Sint-Marcusweg voorlopig niet te starten. Daardoor kan u vanuit de Hoogstraat via de Sint-Jansstraat naar de ovonde. Om terug te keren zal u de Sint-Marcusweg moeten gebruiken.
      Sint-Jansstraat en Sint-Marcusweg worden tijdelijk enkelrichtingstraten.

      Reply
  • Katleen

    8 februari 2019

    Graag update over busverkeer van de Lijn en hoelang het kruispunt afgesloten zal bijven?
    Alvast bedankt !

    Reply
    • Wim

      8 februari 2019

      Heb hiervoor zojuist message naar De Lijn gestuurd, want volgens hun info eindigen al de werken op 12/02 :”Wijzigingen
      Periode: Van dinsdag 28 november 2017 tot en met dinsdag 12 februari 2019 23:59
      Niet-bediende haltes: Rijmenam: Brakelberglei, Lange Dreef, Kerk
      Vervanghaltes: Rijmenam: Heidestraat, Broekstraat
      Tijdelijke haltes: Kruisstraat” Er is dus hier geen communicatie over geweest met de De Lijn blijkbaar

      Reply
    • Toekomst Rijmenam

      11 februari 2019

      Deze werken zullen duren tot eind april. We wachten momenteel nog op verdere informatie van De Lijn.

      Reply
  • Marc Van der Aerschot

    8 februari 2019

    welke weg moet ik volgen om op bezoek te kunnen gaan in Zonneweelde?

    Reply
  • Sylvia Vanhorenbeeck

    8 februari 2019

    Net ontvangen van De Lijn.
    Lijn 681 : Mechelen – Bonheiden – Boortmeerbeek – Zaventem

    wegens wegen- of andere werken langs het traject.
    Vanaf 13/02/2019

    Plaats en reden voor de omleiding:
    Bonheiden / Boortmeerbeek / Rijmenam: Werken Brugstraat
    Periode: Van woensdag 13 februari 2019 tot einde werken
    Niet-bediende haltes: Boortmeerbeek: Kallebeekstraat, Schippersbos, Heikestraat, Dorp, Kerkhof, Leibeek – Rijmenam: Brug, Kerk, Lange Dreef, Broekstraat, Zwart Water – Bonheiden: Spiekelei, Gezonde Luchtlaan, Kanonniersweg, Imeldalaan, Grote Heidestraat, Kerk
    Vervanghaltes: Geen vervanghaltes

    Reply
    • Brita

      12 februari 2019

      Top! Als je voor je werk net deze bus nodig hebt…Dat hebben ze weer goed gedaan…

      Reply
  • Sarah

    9 februari 2019

    En geraak je van de Brugstraat op de ovonde?
    En waar zetten we nu onze vuilnisbakken?

    Reply
    • Toekomst Rijmenam

      11 februari 2019

      Via de Brugstraat zal u voorlopig niet op de ovonde geraken (afhankelijk van waar u woont, zal dit een drietal weken duren). Tenzij u een bericht ontvangt van de aannemer, blijft de huisvuilophaling zoals ze is.

      Reply
      • Snoeck Regine

        12 februari 2019

        Nu zijn er daarstraks in de Amerstraat parkeerverbodsborden geplaatst en mag niemand er blijkbaar nog parkeren vanaf 13 februari, een einddatum staat er niet op. Waarom is dit en betekent dit ook dat we niet meer in de Amerstraat mogen binnenrijden en dus ook onze garage niet meer kunnen gebruiken? In een reactie ergens hierboven hebben jullie gemeld dat we vanuit de Amerstraat nog voorlopig naar de Hoogstraat zouden kunnen. Klopt dit nog wel, we zijn niet verwittigd hierover en vrezen dat we niet meer weg kunnen met onze auto uit de garage, graag spoedig een antwoord, dan kunnen we ten minste onze voorzorgen nemen. Dank u

        Reply
        • Toekomst Rijmenam

          13 februari 2019

          Uw garage kan u zonder probleem blijven gebruiken. U geraakt inderdaad nog van de Amerstraat naar de Hoogstraat. Als de rioleringswerken starten in de Brugstraat t.h.v. de Hoogstraat, zal het andere deel van de Brugstraat (dat op dit moment wordt afgewerkt) terug bereikbaar zijn.

          Reply
  • Nancy

    11 februari 2019

    Bedankt Bonheiden om mij op een onbewoond eiland te zetten ,jullie willen ALLE handelaars blijkbaar failliet !!

    Reply
    • David Van Dromme

      12 februari 2019

      Nancy – ik heb dit al bij herhaling gemeld, ze hebben er duidelijk geen horen naar dat zowat alle zelfstandigen in Rijmenam dorp de afgelopen 2 jaar (en allicht nog de rest van dit jaar – ik ben dan nog optimistisch, met het tempo dat ze bij ons werken uitvoeren) zwarte sneeuw zullen zien … Het verbaast mij eigenlijk dat er nog niet meer faillissementen geweest zijn tot nu toe. Nu: Fintro weg, Bleekhofke gesloten – er kunnen er nog volgen …

      Reply
  • vleeschouwer

    11 februari 2019

    Dat men een stuk straat van amper 70 meter tussen Hoogstraat en de Dijlebrug gedurenden 4 maand moet afsluiten om wat dan ook daar aan te leggen is gewoon boven mijn verstand, het aantal kilometers dat mensen moeten omrijden om bijvb. de opritten E19 in Zemst te bereiken zijn voor mij dagelijks meer dan 12km !!! op 4 maand aan 5 dgn/wk is dat dus 1.000 km extra ??? weet iemand waar ik die rekening mag inbrengen ???? graag ook een antwoord ipv mijn commentaar te deleten !!!!!!!

    Reply
  • Gerard Braeckmans

    12 februari 2019

    Waarom is mijn reactie verdwenen?? Het stond eerst vermeld en daarna niet meer! En er schijnen er nog te zijn. Wat is hiervan de bedoeling?

    Reply
    • Toekomst Rijmenam

      12 februari 2019

      Beste, er zijn geen reacties verwijderd. Waarschijnlijk staat uw reactie onder een ander artikel.

      Reply
  • Jonas

    12 februari 2019

    Beste, volgens het zeer duidelijke kaartje kan je dan nog wel de Dijlestraat richting Muizen bereiken via de Sint-Jansstraat / Lange Dreef?

    Reply
    • Toekomst Rijmenam

      12 februari 2019

      U kan de Dijleweg bereiken via de Hoogstraat, Sint-Jansstraat (wordt tijdelijk enkelrichting) en de ovonde.

      Reply
  • Silke

    12 februari 2019

    Vinden jullie dit normaal? Een ‘rondleiding’ van 25 minuten?

    Waarom niet werken met 1 gesloten rijweg, en op de andere verkeer laten passeren met lichten? Of ergens voor de brug parkeerplaats voorzien dat men te voet kan passeren? Te lui om even na te denken over een oplossing?

    Reply
    • Wim

      13 februari 2019

      De brug had nooit mogen gesloten worden tesamen met Lange Dreef/Kruisstraat. Voor die werken in Zonneweelde en van Haacht komen is het een merde. Voor de bezoekers van Zonneweelde is het niet veel beter, vaak zijn het dan nog oudere die op bezoek gaan. Schande van diegene die zo’n planningen maakt.

      Reply
  • cynthia

    12 februari 2019

    Is er ook geen mogelijkheid voor fietsers (lees schoolkinderen)

    Reply
  • krisje peeters

    13 februari 2019

    Sinds 8u deze ochtend is de Dennengeurlaan en Brakelberglei een autostrade geworden. Auto’s rijden tegen 70km per uur door deze straat.
    Deze straten zijn ‘plaatselijk verkeer’ doch iedereen neemt de doorsteek om de drukte op de Rijmenamsesteenweg te vermijden.
    Kunnen er aub maatregelen genomen worden?
    Plaatselijk verkeer is niet om een snellere route te nemen.

    Reply
  • ivo nieman

    13 februari 2019

    Hallo Krisje P. en vermoedelijk nog anderen die zullen volgen.

    Als de bewoners van de weinige straten waar er nog kan worden gereden allen zo gaan reageren dan wordt het totaal onleefbaar. Typisch NIMBI.
    1) Iedereen zaagt dat we nergens nog door kunnen – wat juist is overigens.
    2) waar we dan nog wel door kunnen beginnen de bewoners te zagen en te klagen dat er wordt gereden. Bekrompen is dat. Ik schaam me in uw plaats. Iedereen in Rijmenam zit al veel te lang in de shit. Begin nu aub niet te zagen over de weinige straten waar we nog wel mogen rijden.

    Ikzelf woon in de Zilverberklaan. Ook daar is het verkeer sterk toegenomen en dat zal ongetwijfeld nog zo 4 maanden duren. Dat is onvermijdelijk!!! Ik ga daar dan ook niet over zeuren. Er is momenteel geen andere oplossing.

    En dat dankzij de idiote organisatie en opvolging van de werf…

    Reply
    • Sofie

      13 februari 2019

      Ivo Nieman, bedankt om mij bekrompen te noemen. Waarschijnlijk woon jij in het stuk “plaatselijk verkeer” van de Zilverberklaan. Tuurlijk heb je dan geen last van de schandalig overdreven snelheden, hiervoor zijn de banen te smal. Ik heb er geen probleem mee dat er gereden wordt door de Zilverberklaan maar wel dat dit gebeurt met snelheden die duidelijk meer dan 50km/uur zijn, maar hier heb jij blijkbaar geen last van. Dus begin geen mensen persoonlijk aan te spreken dat ze zagen, geef je eigen “bekrompen en beschaamde” mening liever aan het gemeentebestuur.

      Reply
  • Jan

    13 februari 2019

    De brug in Rijmenam tot eind april gesloten. “Doorgaand verkeer kan de omleidingswegen nemen via Keerbergen of via Muizen”. Om deze omleiding te bedenken moet ge een echt genie zijn! Pure onzin en administratieve kortzichtigheid in de zin van “we hebben toch in een omleiding voorzien”. Er wordt enkel maar een nog groter verkeersinfarct gecreëerd aan de Hansbrug in Haacht en in het Centrum van Bonheiden waar trouwens het aantal verkeerslichten en de asverschuivingen niet meer te tellen zijn. Een belangrijke doorgang/brug bijna 3 maand volledig afsluiten voor maar 80m riolering en wegdek (i.e. vanaf de hoogstraat tot aan de brug). En ja… mijn frustratie over 2 jaar werken in Rijmenam moest er even uit.

    Reply
  • Alex

    13 februari 2019

    Ofwel is jullie plannetje verkeerd of de verkeersborden staan verkeerd. Op de hoek Sint-Jansstraat en Kruisstraat staat een bord dat je de straat niet in mag komende van de kruisstraat. Een beetje verder staat een bord plaatselijk verkeer. Beide borden gaan zowieso niet samen. Volgens jullie plan is de rijrichting van de Sint-Jansstraat echter andersom. Vandaag al een groot aantal auto’s gezien die de borden gewoon negeren.

    Reply
  • ivo nieman

    13 februari 2019

    Hallo Krisje P en/of Sofie (!?)

    Jullie kritiek is gratuit want jullie weten niet eens waar ik woon in de Zilverberklaan. Ik en ook mijn kinderen wonen en passeren (de kinderen met de fiets dan ) daar dagelijks.

    Als “jullie” straat (want zo lijkt het toch) ooit afgesloten wordt door werken, wat zou je dan denken van bewoners van andere straten die verkeer door “hun” straat willen verbieden? NIMBI!!!

    En is de Zilverberklaan dan zoveel breder of smaller dan jullie straat?
    Breedte doet niet ter zake.? Wel een C43.

    En wat ook steevast het geval is. Buurtbewoners schatten de snelheid van anderen in ‘hun’ straat steevast te hoog in. En als klap op de vuurpijl, als er in die straten dan geflitst wordt dan zijn de meeste en de beste prijsbeesten afkomstig … uit de straat in kwestie zelf.

    Leef maar lekker verder in jullie egoïstische cocon.

    Reply
    • Krisje Peeters

      14 februari 2019

      Een C3 bord met onderbord ‘plaatselijk verkeer’ lijkt me nochtans zeer duidelijk.
      Plaatselijk is plaatselijk en geen doorsteek.
      Het enige wat de auto’s hier komen doen is proberen sneller door te rijden om de Rijmenamsesteenweg te bereiken

      Reply
  • dirk vanseuningen

    14 februari 2019

    Het zou nuttig zijn als de kaart op de website zou matchen met de realiteit:
    de rijrichting in de Sint Jansstraat tussen Stationsplein en Kruisstraat is net andersom.
    U adviseert omleidingen via de Jachthoornlaan, Zilverberklaan. Gelieve voor de goede orde door een beleidsverantwoordelijke schriftelijk te laten bevestigen dat het plaatselijk verkeer hier (tijdelijk) niet geldt: de verkeersborden werden immers niet afgedekt, bij controle door de politie hebben wij momenteel geen been om op te staan

    Reply

Geef een reactie


ToekomstRijmenam.be is een website beheerd door de gemeente Bonheiden.

Ontwerp en programmatie door De Huzaren.