Kaartje en aangepaste tijdslijn

Op dit moment is het niet voor iedereen duidelijk waar je wel en niet mag rijden in Rijmenam centrum. Daarom dit kaartje om het wat te verduidelijken:

Ondertussen is er ook meer zicht op de werken de volgende maanden. Klik hier voor de aangepaste tijdslijn.

 

Voor je reageert, lees hier onze spelregels!

12 Comments

  • Elvis

    21 september 2018

    Beste,
    Gaat tijdens de werken in de Brugstraat (vanaf brug tem kruispunt hoogstraat) de brug toegankelijk zijn voor fietsers? (de fietsverbinding bonheiden-boortmeerbeek).
    Mvg,

    Reply
    • Toekomst Rijmenam

      1 oktober 2018

      We zijn nog aan het onderzoeken of er aan de brug gewerkt moet worden. Bij werken aan de brug is het zeker de bedoeling om fietsers en voetgangers zoveel mogelijk doorgang te verlenen.

      Reply
  • johan

    21 september 2018

    bij de éénrichtingsstraten staat er “tijdelijk”.
    Is er een concrete datum wanneer we hier terug normaal gaan kunnen rijden ?

    Reply
  • Ivo nieman

    21 september 2018

    Die kaart is een militaire kaart: hoe sluit ik een dorp af vd buitenwereld

    Reply
  • Chris

    22 september 2018

    Groot deel van het vrachtverkeer, een groot aantal personenwagens DAVERT door Kruisstraat (stuk tussen oude Keerbergsebaan en Langedreef) aan ZEER hoge snelheid – WALGELIJK gebrek aan snelheidscontrole of welke controle dan ook – huizen daveren !!

    Reply
  • David Van Dromme

    24 september 2018

    Chris, het eerste stuk van de Kruisstraat tss. de Korte & Lange Dreef is altijd een circulatiestraat geweest & er rijdt momenteel veel minder door als vroeger… Hoe lang woon je daar al? Snelheid zou daar maar 30km/u mogen zijnmomenteel (en het zou zelfs met 50km/u best nog doenbaar, zolang men daar niet overgaat – want dat is idd. een groter probleem). Ik heb zelf ook al vastgesteld dat de bussen van De Lijn al wel eens te snel durven rijden (niet alleen op die plek). Het is wel op dit moment zo dat het andere deel van de Kruisstraat en de Hoogstraat momenteel erg veel verkeer te slikken krijgt gezien enige relevante circulatiestraat voor het dorp. Controleren mag wat mij betreft zeker, maar ik zou ook beginnen met een parkeerverbod in te lassen, toch zeker op de laatste 10-15m. vanaf het kruispunt Lange Dreef (vrachtwagen van Jago staat daar dikwijls erg slecht voor de veiligheid en het zicht). Dat de Kruisstraat tussen Korte Dreef en Lange Dreef afgesloten werd heeft eigenlijk niks met veiligheid te maken, maar lijkt eerder om electorale redenen (vriendjespolitiek) … Mensen via de St. Elooisweg sturen lijkt me alleszins allesbehalve veiliger (daar passeren vele kleinere kindjes naar school): ik zou eerder die straat afsluiten voor auto’s en de Korte Dreef terug openstellen in beide richtingen dan omgekeerd.

    Reply
  • Rudy VdL

    24 september 2018

    Mijn partner haar domiciel is niet bij mij waardoor ze geen vergunning krijgt om de broekstraat te gebruiken. Dat betekent voor haar een verlenging van de reistijd met 20 minuten om te gaan werken…economisch onverantwoord.

    Rudy VdL

    Reply
  • nieman ivo

    24 september 2018

    Idd om electorale redenen – vriendjespolitiek.

    De Jago vrachtwagen staat daar inderdaad zeer hinderlijk. Hij mag daar overigens niet staan. Hij is hoger dan 165 cm en moet dus 20 meter van het stopbord blijven (artikel 24-10 vd wegcode). Bovendien moet hij 15 meter van het bord met bushalte blijven. Ook dat is niet het geval.

    Reply
  • Stephanie willems

    24 september 2018

    Vanaf 1 december lange dreef terug bereikbaar, wilt dat zeggen dat de hoogstraat terug eenrichtig word ?

    Reply
  • ivo nieman

    25 september 2018

    Waarschijnlijk wel. want daar wonen mensen die meer mogen dan elders…

    Reply
    • Stephanie willems

      27 september 2018

      Oei? Waarom denk je dat dan ?

      Reply
  • ivo nieman

    28 september 2018

    Omdat:

    1) De Hoogstraat is van nature uit een 2 richtingstraat die het verkeer dat nu door het dorp MOET zou opsplitsen in twee vóór het dorp. Wie naar BXL gaat rijdt door Hoogstraat naar Boortmeerbeek, wie naar Mech/Antw moet gaat via dorp Rijm naar Muizen. De Hoogstraters reclameren daartegen en het werd een één richtingsstraat.
    2) Met de werken is het nu tweericht in de Hoogstraat. Ze reclameren en het wordt zone 30.
    3) Waar zijn de meeste controles en boetes? In de Hoogstraat.
    4) Na de werken wordt de Hoogstraat opnieuw één richting en MOET opnieuw alles door het dorp. Terwijl de nieuwe infrastructuur in het dorp er is op gericht om… het verkeer te ontmoedigen.

    Telkens maatregelen van het bestuur om enkele klagers gelukkig te stemmen ten nadele van vele anderen. Goed beleid moet er zijn in het algemeen belang, niet in het belang van enkele bevoorrechten.

    Reply

Geef een reactie


ToekomstRijmenam.be is een website beheerd door de gemeente Bonheiden.

Ontwerp en programmatie door De Huzaren.