Kruisstraat, Brakelberglei en Dennengeurlaan tijdelijk enkelrichting

Om het sluipverkeer tegen te gaan en zo de veiligheid van de schoolkinderen en fietsers te verbeteren, moesten er bijkomende maatregelen worden genomen.

De verbindingsstraten tussen de Lange Dreef en Korte Dreef zijn daarom tijdelijk ingericht als eenrichtingsstraat. Het gaat om de Kruisstraat (gedeelte tussen Korte Dreef en Lange Dreef), Dennengeurlaan en Brakelberglaan. De rijrichting loopt van Korte Dreef naar Lange Dreef.

Het is de bedoeling om vooral tijdens de ochtend de verkeersstroom afkomstig van de Oude Keerbergsebaan en Lange Dreef richting Dijleweg te kanaliseren langs de correcte weg, namelijk via Bonheiden. Het achterliggend verkeer van Keerbergen en Haacht wordt omgeleid via Kampenhout-Sas en de N16.

Deze maatregelen blijven van kracht tot het einde van de wegen- en rioleringswerken.

 

Voor je reageert, lees hier onze spelregels!

53 Comments

  • Kathleen

    14 september 2018

    Enkelrichting in deze 3 straten en in welke richting? En alle 3 in dezelfde richting? Zo ja, hoe rijden we dan uit/naar onze straat (Broekstraat) als we naar/uit richting Boortmeerbeek willen/komen?

    Reply
    • Toekomst Rijmenam

      14 september 2018

      Alle 3 in dezelfde richting, van Korte naar Lange dreef.

      Reply
    • Chris

      15 september 2018

      De St Elooisweg iets voorbij La Mela inslaan tot in de korte dreef en dan naar rechts. Tot aan het kruispunt en daar kan je de broekstraat in.

      Reply
      • Florent

        19 september 2018

        Volgens mij staat daar bord D06L en ben je verplicht rechtdoor of links af te slaan,maar niet naar rechts. SPIJTIG.

        Reply
  • Vanhorenbeeck S

    14 september 2018

    Beste,
    De lijnbussen mogen rijden in beide richtingen. Wat met de schoolbussen?

    Reply
    • Toekomst Rijmenam

      14 september 2018

      De schoolbussen kunnen van de Korte naar de Lange dreef. Meer info kan u krijgen via de school.

      Reply
  • Vanhorenbeeck Sylvia

    14 september 2018

    Dus als ik het goed begrijp moeten schoolbussen die van de Lange Dreef naar Korte Dreef rijden alweer hun toer aanpassen? Wanneer worden de scholen daarvan ingelicht? Ik heb net telefonisch contact gehad met de school en “meer info” kunnen ze mij niet geven omdat ze op dit moment nog niks weten!

    Reply
  • patrick

    14 september 2018

    ik zou mijn rekening val al mijn verloren uren en brandstof eens graag presenteren aan dit gemeentebestuur, aan welk loket moet ik zijn ??

    Reply
  • Karin

    14 september 2018

    Kan u uitleggen hoe dat veiliger wordt voor fietsers ?
    De gevaarlijkste plaats is de Hoogstraat. Nu gaat u de bewoners weer laten rondrijden wat de weg langer maakt en dus meer kans op ongevallen.

    Reply
  • Franky Geerts

    15 september 2018

    Verkeersstroom van de Oude Keerbergsebaan ??? Dit moet een vergissing zijn : dit is een straat enkel voor ‘plaatselijk verkeer’ en is bovendien een fietsstraat – Hier komt toch amper een auto vandaan, of vergis ik mij ? Indien er echt een verkeersstroom vandaan komt, dient er dringend door onze politiediensten meer gecontroleerd worden

    PS: Gezien de bewoners van de Oude Keerbergsebaan (alsook de zwakke weggebruikers die deze weg gebruiken om hun bestemming te bereiken) al meer dan 25 jaar overlast en gevaar ondervinden van sluikverkeer kan aan deze mensen misschien ook een bewonerskaart bezorgd worden

    Reply
  • Margot Van den Wijngaert

    15 september 2018

    Wij wonen in het dorp van Rijmenam en hebben net onze vergunning gekregen om door de Broekstraat te rijden. Maar nu geraken we niet meer IN de Broekstraat blijkbaar? Ik ga echt niet rondrijden langs de Square! Waarom wordt er dan een vergunning gegeven? Mischien is het een idee om de Kruisstraat in 2 richtingen open te houden enkel voor de vergunninghouders?

    Reply
  • Leen Artoos

    15 september 2018

    Kan ik ajb toelichting krijgen hoe dit de veiligheid van schoolkinderen en fietsers gaat helpen? Het enige wat ik zie gebeuren is nog meer chaos wegens nog minder doorgang. Behalve te weinig parking, slechte signalisatie en werken die overal tegelijk bezig zijn gaan we nu ook nog een file creëren van de te kleine parking door heel de Lange Dreef? Het lijkt me lang geleden dat er iemand uit het verre Bonheiden nog eens tot in Rijmenam kwam, anders zou je toch weten dat de schoolkinderen en fietsers via de Sint-Elooisweg gaan? Kan u mij vertellen hoe deze maatregel de veiligheid bevordert?

    Reply
  • Groet Verstraeten

    16 september 2018

    Je kan dus niet meer van in het dorp via de korte dreef de omleiding naar Bonheiden volgen?? Verplicht dus via lange dreef en kruispunt, dus nog ns extra lang aanschuiven? Dat slaat toch nergens op?!

    Reply
    • Griet

      16 september 2018

      Gewoon een tijdelijk parkeerverbod in de Kruisstraat (samen met de zone 30) zou de veiligheid al veel ten goede komen.

      Reply
  • David Van Dromme

    16 september 2018

    Je moet echt heel intelligent zijn om nu ook alle lokaal verkeer via Bonheiden te willen sturen. Het verkeer staat er nu al vast! En het is weer maar eens toevallig dat ik dat hier lees – dergelijke ingrijpende verkeersmaatregelen mogen wel eens beter aan de bevolking worden gecommuniceerd. volledig akkoord dat alle verkeerd dat niet in Rijmenam moet zijn ontmoedig wordt, maar hou a.u.b. eens op met de lokale bewoners te pesten met dit soort maatregelen en ga na de kern van de problematiek: ZORG ERVOOR DAT DIE AANNEMER GEWOON AL ZIJN WERKEN CORRECT EN TIJDIG AFWERKT!!!

    Reply
  • Jo Verschueren

    16 september 2018

    Dat zal chaos geven morgenvroeg aangezien er op dit moment nog niets van aanduiding staat op het kruispunt van de Lange dreef en Kruisstraat. Alleen via deze site communiceren lijkt me niet voldoende.

    Reply
  • Krisje

    17 september 2018

    Brief van de technische dienst van de gemeente vermeld maandag 27 september.
    Doch deze website meld 17 september.
    Foutje in de brief van de technische dienst?

    Reply
    • Toekomst Rijmenam

      17 september 2018

      Het staat inderdaad foutief in de brief, waarvoor onze excuses. Het is wel degelijk 17 september.

      Reply
  • Jo Verschueren

    17 september 2018

    Vandaag nog niets gezien van enkel richting. En dat zal morgen ook nog niet zijn mits er nog geen enkel bord staat.

    Reply
  • Johan

    18 september 2018

    Als bewoner van de Lange Dreef heb ik alle begrip voor de werken en de last die die werken met zich meebrengen, je kan tenslotte geen omelet maken zonder eieren te breken.
    Maar dit staaltje van doorzicht en vernuft slaat toch wel alles.
    we zijn gevangenen in ons eigen dorp geworden. (Bestaan er overigens GAS boetes voor pesterijen? )
    Geef de inwoners van Rijmenam gewoon een vignet waarmee ze zich vrijelijk door de gemeente kunnen bewegen, probleem opgelost. Of leen een paar van die camera’s met nummerplaatherkenning van de stad Mechelen, nog simpeler en je hebt een continue controle – kan de gemeente nog iets aan verdienen.
    Maar STOP AUB met ondoordachte beslissingen te nemen waarvan wij (weeral) de pienut zijn.

    Reply
    • David Van Dromme

      20 september 2018

      Inderdaad Johan … Ik zou dan toch zeker denken aan alle inwoners die in het centrum van Rijmenam wonen.

      Reply
  • Florent

    18 september 2018

    Volledig foute inschatting van de verkeerssituatie en waarschijnlijk enkel op papier bekeken.
    Waarom niet wachten met die enkel richting beslissing tot vanaf de dijlebrug naar Muizen kan gereden worden. Heb de indruk dat doorgang dorp centrum in die richting niet lang maar zal hoeven afgesloten te zijn. Dit zou al veel vergemakkelijken.
    Waarom Dennegeurlaan EN Brakelberglei langs de lange dreef afsluiten???
    Als de burgemeester dit heeft goedgekeurd, kent hij zijn dorp niet.

    Reply
  • Regine

    18 september 2018

    Ik lees hier dat iemand uit het dorp een vergunning heeft gekregen om door de Broekstraat te rijden, wanneer en hoe is dit geregeld? Wij hebben hier helemaal geen info over gekregen. Na meer dan een jaar ellende al, en een opgebroken straat voor de deur, is het hoog tijd dat er eindelijk eens een reactie komt van de gemeente en de schepen van openbare werken, die hier in de eerste plaats verantwoordelijk voor is. Een vergadering met de dorpsbewoners om hun duidelijke uitleg te verschaffen over de evolutie van de werken en wat hun nog te wachten staat, lijkt me het minste dat er gedaan kan worden. Ik heb ook maar toevallig hier het bericht gelezen over het eenrichtingsverkeer, en inderdaad is dat een plikplokregeling, de nieuwe verrassing van de week en voelt het aan als pesterijen.

    Reply
  • Wen

    18 september 2018

    Graag had ik geweten waarom bepaalde personen wel en andere niet in het bezit zijn gesteld van een toelating om de Broekstraat te betreden. Is dit à la tête du client? Als bewoner van de Brakelberglei moet ik nu een omweg maken van exact 2 kilometer om in de Korte Dreef te geraken met op het traject bovendien nog 2 extra verkeerslichten ( en minstens 10 minuten later thuis). Normaal is dit maar 200 meter van mijn deur. Ik vrees zo net voor de verkiezingen dat dit de burgemeester stemmen gaat kosten. Bovendien verandert deze nieuwe regeling niets aan de verkeersveiligheid. Doe a.u.b. iets voor Uw inwoners!!!!! Ik steun het idee van een bewonersvignet volledig, indien deze regeling behouden blijft.

    Reply
    • Toekomst Rijmenam

      19 september 2018

      De tijdelijke bewonersvergunning is enkel voor de bewoners van de straten die als gevolg van de werken afgesloten zijn van de het centrum van Rijmenam (en dus de volledige omleiding moeten nemen om met de wagen het centrum te bereiken). De inwoners die hiervoor in aanmerking komen hebben een bewonersbrief met meer informatie ontvangen.

      Reply
      • Lieve

        19 september 2018

        En de Brakelberglei (dewelke jullie Brakelberglaan noemen in jullie hoofding) dan ?
        Die is ook afgesloten richting korte dreef, maar ligt wel niet in het centrum en hoe moeten deze inwoners er dan de dijleweg bereiken ? Via Bonheiden ceentrum zeker ?
        Kan iemand een aanvaardbare uitleg geven waarom deze enkele richting diende te worden.
        Trouwens dan ontbreken er wel eenrichtingsborden bij het begin van de Dennegeurlaan richting lange dreef. Dus de mensen van de Dennegeurlaan mogen in feite wel een stukje in beide richtingen rijden. Vreemd dit alles.

        Reply
  • Dirk

    18 september 2018

    Blijkbaar was deze (zoveelste) briljante vondst van het gemeentebestuur om de dorpskern van Rijmenam verder te isoleren van de buitenwereld niet de moeite waard om gecommuniceerd te worden dmv een nieuwsbrief (het is inderdaad veel belangrijker dat de lente in het land was en dat de aannemer de groenaanplantingen had gedaan / dat het te warm-te koud-te nat is om te werken)
    Mogen we veronderstellen dat de verkeerslichten aan de Square bijgestuurd werden / worden en rekening (zullen) houden met deze gewijzigde verkeerssituatie ?

    Reply
    • Steven

      21 september 2018

      wishfull thinking…

      Reply
  • Marie Vermeire

    18 september 2018

    Kunnen jullie aub DRINGEND omleidingsborden plaatsen voor de school DE KNIPOOG! (groot)ouders vinden echt de weg niet meer en dan spreken we nog niet van de muziekschool waar mensen van Boortmeerbeek, Tremelo, Haacht,… naartoe komen. Zij zijn al helemaal niet op de hoogte van de wekelijkse veranderingen in het Rijmenamse verkeer!

    Reply
    • Toekomst Rijmenam

      19 september 2018

      Er werd een brief bezorgd aan de ouders met de verschillende manieren om de school te bereiken. De makkelijkste route loopt via de Dijleweg. Om zo dicht mogelijk bij de school te parkeren zet u zich dan best op het Kloosterplein.

      Reply
      • David Van Dromme

        20 september 2018

        Marie is bestuurslid van de oudervereniging van de school, zouden jullie ipv. hier te betuttelen nu eens DEFTIGE en DOORDACHTE maatregelen willen nemen en GRONDIG en correct willen communiceren met AL de inwoners (= niet alleen hier en op facebook) van Rijmenam en geen voorrechten willen uitdelen aan inwoners van e.g. de broekstraat. Iedereen die in Rijmenam centrum woont betaalt evenveel belastingen (gemeentebelasting, verkeersbelasting, noem maar op) maar toch wordt hier telkens het gelijkheidsbeginsel geschonden. Laat ons allemaal SOLIDAIR zijn als het op deze werken aankomt en de straten gewoon open laten voor ALLE inwoners van het centrum van Rijmenam. Controleer alleen op sluipverkeer dat duidelijk NIET in de regie woont en beboet hen, in plaats van de lokale bevolking NOG MEER te pesten. Deze mensen zijn al genoeg gepest door de steeds gewijzigde verkeerssituaties, hinder door de reeds bestaande omleidingen en HET BASISPROBLEEM: de VEEL TE LANG AANSLEPENDE WERKEN!!!! Geef die aannemer een schop onder zijn kont er zorg er verdorie voor dat er elke dag met MINSTENS 15 man in 2 ploegen wordt gewerkt zodat alles WEL op tijd korte tijd klaar geraakt! Hoeveel jaar zoeken jullie hier nog aan bezig te zijn? Dit is te gek voor woorden!!!

        Reply
  • Maxim

    18 september 2018

    Duidelijk ben ik niet de enige niet tevreden buurtbewoner. Kan het bestuur deze beslissing zo snel mogelijk terug draaien, zo blijft het aangenaam voor iedereen.

    Reply
  • Peggy

    19 september 2018

    Al een paar boze chauffeurs gespot in de Brakelberglei die de eenrichtingsborden negeren. Ik kan ze geen ongelijk geven.

    Reply
  • Ronny

    19 september 2018

    In de Hoogstraat is de ruimte voor fietsers onvoldoende én dat leidt tot erg gevaarlijke situaties. Fietsers moeten zich stapvoets een weg banen tussen stilstaande auto’s of op het voetpad rijden om de file en uitlaatgassen te vermijden. Kan daar niet best én snel een breed dubbelrichtingfietspad afgebakend worden? Zo kan je de talrijke fietsers er toch een iets veiliger gevoel geven.

    Reply
  • Griet

    19 september 2018

    Kan er geen algemene inspraakvergadering georganiseerd worden voor alle bewoners van Rijmenam + ouders van kinderen in de Knipoog zodat we samen tot een constructieve en gedragen oplossing kunnen komen?

    Reply
    • David Van Dromme

      20 september 2018

      Dag Griet: volledig mee eens!

      Reply
  • Bob

    19 september 2018

    Wie van de Lange Dreef naar de Korte Dreef moet, moet 2 kilometer omrijden en de lange files aan de verkeerslichten nog wat langer gaan maken. En wat is nu eigenlijk het risico dat door deze maatregel verminderd wordt ? Die auto die je laat rondrijden is niet verdwenen, hoor… Die komt er een tiental minuten laten terug door. Met een opgefokte chauffeur achter het stuur.

    Reply
  • Piet

    19 september 2018

    Om een ‘verkeersstroom’ te ‘kanaliseren’…. Je kan vaststellen dat met deze maatregelen (o.a. afsluiten Kruisstraat richting Korte Dreef) meer ‘barrages’ en ‘meanders’ worden gecreëerd. Ongetwijfeld zullen nu al de andere kleinere straatjes meer gebruikt worden om een passende doorgang te vinden.
    Misschien toch wijs om genomen maatregelen met enig gezond verstand te evalueren en ook de gevolgen voor de inwoners van Rijmenam dorpskern en directe rand te beschouwen. Voor sommige verplaatsingen per auto – en soms is dat wel eens nodig- vanuit Rijmenam centrum naar Rijmenam centrum (je leest dit correct) zou je theoretisch helemaal rond moeten rijden langs het kruispunt.
    Misschien en passant ook wat aandacht voor het zware verkeer dat de Kruisstraat en Hoogstraat als doorgang gebruikt. De omwonenden rammelen mee met de laadbakken en aanhangwagens.

    Reply
  • Ivo nieman

    19 september 2018

    Hier iets schrijven heeft geen effect. Binnen een maand deze knoeiers wegstemmen wel. De miserie duurt hier al maanden, jaren. En gaat minstens nog vele maanden duren. Onbekwaam bestuur. Er wordt ook amper verder gewerkt. Knoeiers aan het stuur en de rijmenammers steevast de dupe

    Reply
    • David Van Dromme

      20 september 2018

      Ivo, we houden er rekening mee op 14 oktober, maar

      @ToekomstRijmenam: welke politieke partij is verantwoordelijk voor 1) het huidig beleid der openbare werken, 2) welke idioot is politiek verantwoordelijk voor de beslissing de kruisstraat af te sluiten? (die andere 2 straten zouden zo al uitgezonderd plaatselijk verkeer mogen zijn wat mij betreft: dat zijn woonstraten). De kortste route naar Mechelen is momenteel langs de Broekstraat – helaas – want dat is niemand’s voorkeur en we begrijpen dan ook dat de inwoners liever niet al te veel verkeer door hun straat hebben. Logisch ook dat men het doorgaand verkeer wil omleiding maar het lokaal verkeer / de lokale bewoners bestraffen door hen dagelijks KILOMETERS rond te sturen langs Bonheiden – waar er al elke dag files staan (of Boortmeerbeek) – is gewoon te gek voor woorden. Pak inderdaad doorgaand verkeer aan, maar zorg voor een betere en doordachtere oplossing voor de inwoners van Rijmenam centrum! Enkel de plaatselijke inwoners van het centrum betreft waarschijnlijk maar enkele honderden wagens per dag. Maar vooral: laat die verdomde werken niet nog langer aanslepen dan nodig, want dat is het kernprobleem! Hoe sneller de route via de Dijleweg terug open kan, hoe beter.

      Reply
  • Florent

    20 september 2018

    Kan mij iemand 1 aanvaardbare argumentering geven waarom de brakelberglei enkele richting diende te worden. Was enkel plaatselijk verkeer niet voldoende geweest? Maar nee nu moeten de plaatselijke inwoners om in de korte dreef te geraken 2 km extra en 2 extra verkeerslichten ondervinden. Leuk is dit. Wat heeft dit met extra veiligheid voor de schoolkinderen en de werken in het centrum te maken ? Als ik een degelijke argumentering zou bekomen zou ik hiervoor nog kunnen openstaan, maar persoonlijk zie geen enkele echte reden. Laat staan dat we nog naar de Dijleweg zouden willen gaan,zoals hiervoor voorgesteld om de school te bereiken met de wagen, ja dan wordt het rondrijden langs Bonheiden (want geen vergunning voor de Broekstraat). En Bonheiden, zoals iedereen wel weet is op bepaalde uren zo goed geregeld door verkeerslichten, dat dat een pleziertje is om langs daar te rijden.
    Inderdaad, zal mijn opmerking wel geen resultaat bekomen, maar als we ons niet laten horen, gaat men denken dat er geen vuiltje aan de lucht is.

    Reply
    • Toekomst Rijmenam

      20 september 2018

      Omwille van de veiligheid in de schoolomgeving en de Broekstraat moesten er een aantal maatregelen worden genomen. Er zijn al een aantal kleine ongevallen gebeurd, gelukkig zonder letsel, en dat moet absoluut vermeden worden.
      De toestand wordt regelmatig geëvalueerd, en indien het nodig is kunnen de maatregelen nog aangepast worden.

      Reply
      • Florent

        20 september 2018

        bedankt voor dit diplomatisch antwoord, maar uw antwoord heeft echt niets te maken met de eenrichting van de Brakelberglei.
        Enkel plaatselijk verkeer zou moeten volstaan. Nu is het plaatselijk verkeer en tegelijk enkele richting en doet ons 2 km omrijden om de korte dreef te bereiken.
        Nu is het pas echt gevaarlijk gemaakt, want in een eenrichting straat zou je geen tegenliggend verkeer verwachten, MAAR DAT IS ABSOLUUT NIET HET GEVAL. Zie ook maar wat Peggy schrijft.

        Reply
  • Snoeck Regine

    20 september 2018

    Ook vanuit de Amerstraat en de hele dorpskom moeten wij de hele omleidingen volgen, dus hebben wij ook recht op een vergunning. Het gaat er niet om het centrum te bereiken, daar zitten wij in. Het gaat erom dat iedereen naar zijn werk kan, naar het station van Mechelen ook. Inderdaad is het prioritair de Dijleweg terug open te maken, om de verkeersstroom zo snel mogelijk weg uit het dorp te hebben, maar telkens duiken er weer werken op andere plaatsen op. Het is ook tijd dat er iets gedaan wordt om de vele fietsers die proberen door de werken te geraken vanuit de Brugstraat en Amerstraat een berijdbare strook te bezorgen, het is verschrikkelijk de wielertoeristen, senioren en schoolkinderen door al die steenbrokken te zien sukkelen, ze doen hier niets anders dan vloeken, er is ook geen deftig voetpad meer. Hoelang moet dit nog blijven duren aub?

    Reply
  • Wen

    20 september 2018

    Wat is de bedoeling om het kleine stukje Brakelberglei, gelegen tussen de Dennengeurlaan en Korte Dreef, eenrichtingsverkeer te maken? Er worden nu dagelijks talrijke nutteloze kilometers rond gereden.

    Reply
  • Ivo nieman

    21 september 2018

    David, in uw redenering zit net de kern van het probleem. Voorrechten voor plaatselijke bewoners??? Als elke gemeente dat gaat dien, hoe raken we nog in mech, antw, bxl? De kern vd zaak is dat het verkeersbeleid is georganiseerd voor/door mensen die hun dorp niet uitmoeten om te gaan werken. Wat als Muizen hetzelfde idiote plan gaat opvatten als Rijmenam? Of Boortmeerbeek? Of Haacht? Waarom zouden Rojmenammers daar nog ‘vrij’ mogen rijden als dat in Rijmenam niet mag?

    Reply
  • Joris

    21 september 2018

    Nog een maand geduld

    Reply
  • Wim

    22 september 2018

    Wil er nu eens eindelijk eens iemand de moed en het lef hebben én de verantwoordelijkheid nemen om al die zinloze maatregelen om straten voortdurend van rijrichting te veranderen af te schaffen? Zoals het tot nu verloopt, komt de organisatie van heel het gebeuren (werken, verkeersaanpassingen en omleidingen met bijhorende snelheidsbeperkingen) als zeer onprofessioneel over, niet georganiseerd. Een goede raad: hou het simpel zoals het was. De mensen vinden heus de weg wel hoor.

    Reply
  • Jan

    24 september 2018

    Wij hebben het net zelf ondervonden gister avond, het zou idd een heel goed idee zijn om de Kruisstraat in 2 richtingen open te zetten, voor de vergunninghouders (+ evt parkeerverbod). Het resultaat van nog eens zoveel extra voertuigen te doen aanschuiven aan de square is crazy, het is daar al zo’n immense file, die je zou kunnen ontlasten door de vergunninghouders ertussen uit te laten. Dit kan nu echt wel geen groot probleem organiseren qua veiligheid, want dat is toch telkens weer het grote (lege) woord in gans deze discutie.

    Reply
  • Geert

    25 september 2018

    De kern van het huidige probleem is de onbegrijpelijk beslissing om de kruisstraat af te sluiten. Brakelberg eenrichting is een marginaal probleem als je door de kruisstraat kan. Ik heb nog geen enkel argument gelezen dat het afsluiten van de kruisstraat kan rechtvaardigen. Schoolkinderen? Die kom ik in de kruisstraat zelden tegen, nu kom ik wel veel chauffeurs tegen die tussen de kindertjes aan st elooi en de apotheek een doorweg proberen te zoeken uit dit achterlijk doolhof. Allemaal heel veilig voor de kindjes hoor. De doorsteek naar Muizen vanuit de hoogstraat over het broek beletten? Dat moet niet in de kruisstraat gebeuren, er is al de maatregel van vergunning, als die niet gerespecteerd wordt moet er controle gebeuren, niet nog meer gaan afzetten, dat ruikt naar fascisme.

    Reply
  • Dirk

    27 september 2018

    Gisterenavond stelde ik vast dat er terug in twee richtingen gereden werd in de Kruisstraat. Betrof dit overtreders of keert men terug naar de oorspronkelijke situatie ?

    Reply
  • ivo nieman

    27 september 2018

    Beste Dirk,

    Het betreffen geen overtreders. De verkeersborden waren weg.
    Het is inderdaad zoals Wim stelt: Alles verandert voortdurend van rijrichting. Het is puur amateurisme. Er zit geen lijn in het beleid. Het geklaag van enkele bevoorrechten is in Bonh nog steeds genoeg om de belangen van die enkelen te laten primeren op het algemeen belang.

    Een goed beleid staat daar boven. Niet in Bonh Rijmenam dus.

    Reply
  • ivo nieman

    28 september 2018

    De Kruisstraat was 5 (VIJF) dagen éénrichting. Zogezegd voor de veiligheid van de kinderen!!! Dat er daar geen schoolkinderen rijden was het bestuur blijkbaar ontgaan. En dat alzo de meest idiote regeling aller tijde op poten werd gezet met nog langere wachttijden aan de rode lichten was blijkbaar bijkomstig.

    Nu blijkt het zelfs nog nodig om mensen die daar zaterdag NACHT toch door de enkel richting reden (uit gewoonte) te gaan beboeten!! Verdekt opgestelde verbalisanten – 154 euro aub. De werken moet betaald raken zeker? En als klap op de vuurpijl werden de enkelrichtingsborden 3 dagen later verwijderd – dus zo broodnodig was dat extra ronde burgerpesten blijkbaar ook niet. Consequent beleid?

    Welke genie heeft het overigens in zijn hoofd gehaald om de Broekstraat onbereikbaar te maken vanuit de Lange Dreef? Er staan nog niet genoeg files aan de lichten…

    En de werken? Die blijven maar duren. Het gaat niet vooruit. Hoe is het nu in godsnaam mogelijk dat voor de heraanleg van enkele honderden meters baan in een boeregat alles en iedereen al meer dan 1,5 jaar wordt gehinderd en gepest?

    En de boer… die ploegde voort…
    See you on 14/10. Op naar ander bestuur.

    Reply

Geef een reactie


ToekomstRijmenam.be is een website beheerd door de gemeente Bonheiden.

Ontwerp en programmatie door De Huzaren.